Jun 15, 2008

Doa Mohon Kebajikan Diri Menghadapi Ahmadiyah

Tuhan jadikanlah aku pembawa damai

Bila terjadi kebencian,
Jadikanlah aku pembawa cinta kasih

Bila terjadi penghinaan
jadikanlah aku pembawa pengampunan

Bila terjadi perselisihan,
jadikanlah aku pembawa kerukunan

Bila terjadi kebimbangan,
jadikanlah aku pembawa kepastian

Bila terjadi kecemasan,
jadikanlah aku pembawa harapan

bila terjadi kesedihan,
jadikanlah aku sumber kegembiraan

Bila terjadi kegelapan,
jadikanlah aku pembawa terang

Tuhan, semoga aku lebih ingin menghibur daripada dihibur,
memahami daripada dipahami,
mencintai daripada dicintai

Sebab dengan mencintai aku menerima,
dengan mengampuni aku diampuni,
dengan mati suci aku bangkit lagi
untuk selama-lamanya...

kutipan dari Puji syukur


original post by anang, yb